РАП СЛУШАТЕЛЯТ С БРУТАЛЕН РЕДЕЖ И ДЕФИНИЦИЯ ЗА ПУНДЬОВЦИ – ЖЛЪЧ



Доволно почерпена с домашно розе и белгийски бонбони, срещнах Жлъч в един студен четвъртък и му запратих стабилна доза любопитство директно и без задръжки. Поприказвахме си малко, обменихме мнения за озвучаването в софийските клубове и развихме де що има разкази от рап естество. 

Какво се получи ще откриете на долните редове, а аз се извинявам, че саундчека на So called crew закъсня стабилно, щот с Жлъч се позабравихме в приказки.


Кой е Жлъч?


Рап слушател, който изперква. Писва му от тъпотии и посредственост и просто започва да прави каквото му е по силите. Слуша повече автентичните неща, отколкото всичко останало и е достатъчно самонадеян, за да може да каже, че е по-добър от всички останали. Това всъщност трябва да важи за всички, които се занимават с рап, MC-ing и т.н.


Това означава ли, че трябва да си вярваш страшно много, за да успяваш в хип хоп средата?


Ако не мислиш себе си за най-добрия, значи нямаш работа да се занимаваш с тази музика. Независимо дали правиш ултра агресивни неща или си някакъв емоционален, романтичен тип, който пее повече за жени и добро прекарване, няма значение. Примерно, виж сега Wosh-ия директно си казва: „Аз правя най-яките неща, аз съм най-големия в България...“ и това е всъщност начина на мислене, с който трябва да започваш това начинание. Всъщност не е да си най-добрия над всички, а да си най-добрия в твоя си стил. В твоя си стил да не може никой да те бие.


А как започна твоята връзка с хип хопа?


Ми аз пиша рими от 5-6 годишен общо взето. Просто израснах в такова семейство – баща ми е художник и пише стихотворения, а майка ми е част от хор „Бодра смяна“. Малко шашави натури са и когато започвах да се занимавам много ме подкрепяха. Е, естествено с хип хопа малко по-късно се случиха нещата. Реално мога да кажа, че разбирам и се интересувам от музиката и самата култура може би от близо 10 години. Горе-долу и от толкова записвам неща сериозно, но винаги съм си драскал римички.


















В тази връзка каква е формулата за „бруталния редеж“?


Ако говорим само за фрийстайл, то  истината е, че само правенето на много фрийстайл те развива. Изобщо обаче, ако се занимаваш с рап, просто трябва да искаш да кажеш нещо ново и да си оригинален. Трябва да имаш много ясна мисъл за това ти какво искаш да направиш с твоята индивидуалност, ти какво искаш да преведеш в този формат. Всяка песен трябва да има идея. Не може да седнеш днес и да си кажеш ми днеска ще правя песен за "кучките". Това е било 90-те, когато е било импортирано супер неадекватно и хората са си мислили, че съществува рап музика за 5-6 неща. А всъщност якото на рап музиката е, че можеш да я правиш за всичко и че ще те слуша някого, ако си му интересен. Иначе аз лично, ако се отличавам с нещо, то това е, че съм техник. Не сядам просто да редя някви римички и к‘вот ми дойде. Римички, мидички, бирики – това не ме кефи. Това е лесно. Това може и дете да го римува. И всъщност трябва да спре това с раперите извадени от нищото. Такива дето може всеки да е на тяхното място.

Добре за римите разбрахме, а как се раждат твоите бийтове?


Бийтовете ми ги дават продуценти. Аз много рядко правя неща, но трябва да се активизирам. Правил съм за други, но сега вече като имаме студио мисля, че ще ми стане краста. Бийтовете при мен ги прави основно моят човек Гената. Семплираме от винили и общо взето сядаш и музикално пътешествие. Гледаме по-аналогови неща да гоним. 

Кога се чувстваш най-зареден с творчески заряд?


Сега най-лесно е да кажа – когато съм предизвикан. Аз затова и правех това предаване в радио „Реакция“, щот там ми даваха всякакви безумни теми. Илийката от Лого5 беше на косъм да ми даде една от темите, които така и не стигнаха до мен и по-добре, че не знам дали щях да се справя с „Фолклендският конфликт и отражението му във футбола“. Представи си как правиш рап фрийстайл за това. Но иначе при мен странното е, че аз затова се мотая с това моето тефтерче. Аз си записвам отделни неща и в следващия момент събирам от десет места на една и съща струна и една и съща тема. И това е много яко, щот така сеедно съм ги обмислял адски много време нещата.

А кой те респектира в музикално отношение?


Ако говорим за хип хопа в България и специално в музикално отношение, много ме респектира STARTERAs. Иначе като група - Ъпсурт наистина са ми много любими, щот те са всичко. Имат и римите, имат и техниката, имат и appeal-a и музиката им е интересна винаги. А вече по света - мога да ти разказвам до утре. Но в топ 3 MC-тата ми влизат: MF Doom, Kool Keith и Slick Rick. Тия човеци няма начин да ги сбъркаш. Това са брутални артисти във всяко едно отношение – от римите и музиката до последния квадратен см на обложките на албумите им.









Какво ти е мнението за новата премяна на чалгата a.k.a Криско Бийтс?


Ми то няма да има никога момент без такива неща. Интересното е, че в Македония примерно няма такива изпълнители и това го разбрах съвсем наскоро от едни приятели от Green out. Те твърдят,че техните комерсиални рапери са Toni Zen и Slatkaristika, които са далеч от нашите представи за комерса.

А за новата премяна на хип хопа в частност трапа и новото поколение хип хопъри?


То честно да ти кажа не знам колко могат да се нарекат хип хопъри, щот много голяма част от тях нямат представа какви са корените на хип хопа въобще. Аз също слушам трап, но в същото време много добре знам кой е Afrika Bambaataa. Много голяма част от тея хлапенца дето носят кожени бричове и джордъни нямат никаква идея за какво иде реч и си мислят, че старите неща не са готини, щот са стари. Иначе се надявам, че някои от тях ще спрат да се носят на повърхността само, защото любимите им хитове се пускат навсякъде. И аз се кефех, когато по дискотеките пускаха Cypress Hill и Wutang, но това време отмина. Трапа мен ме кефи като течение и е много яко, че хип хоп музиката се развива и се раждат нови и нови ръкави.

Добре, а в тази връзка ти би ли направил трап трак?


Аз даже имам, просто не съм ги пускал. Имах даже и дъб степ парче с жица, но така и не успяхме да го доведем до край с едни мои приятелчета. Гледам да експериментирам и да се водя от девиза – „Късам бийтове секви“
















В последния си трак споменаваш пундьовците. Кои са те всъщност?


В момента има адски много хора даже извън категорията Криско и 100 Кила, които се опитват да рапират, щот не могат да пеят и произвеждат някви летни хитчета ‘дет ги слушат децата. Примерно Део трябваше да е спрял да рапира преди много време. Общо взето пундьовците са нови изпълнители, които не носят абсолютно нищо на тая сцена. Не че имам нещо против тях, просто са ми пундьовци и тва е.

А какво мислиш за рапърите тип „Релефа“ и „Гошо от почивка“?


Това са легенди! Това са „Ташак-рап величията“. Примерно моя човек – Желаеш бело е ташак-рап доайен и е буквално отговорен за това Релефа да рапира, че даже и Гошо от почивка. Помогнал е на Гошо от почивка да си оправи техниката в Малага, щот той не е знаел как. Ташак-рапа доста повече ме кефи от Дули, Мули, Рули и т.н. 

Всички сме гледали клиповете с продуктово позициониране. Колко струва свободата на словото в българския хип хоп?


Честно да ти кажа не струва нищо. Хората за внимание в България са много, много евтини. Аз работя в рекламата и знам за какво става въпрос, но го има и това, че в България продуктовото позициониране се прави по много тъп начин. Ако е нещо готино и нещо, което има общо с теб, е яко. Но къв рапер рекламира бисквити?! Тука е малко кой квот захапе.

Какво се върти на repeat в твоя трак лист напоследък?





Новия на Diamond District


Новия албум на Atmosphere – Southsiders е доста приятен


Tony Touch The Piece Maker 3 албума също абсолютно брилянтен 



Action Bronsоn - всичко негово



Кой български хип хоп радетел задължително трябва да чуем?


Един човек, който ще изкара скоро албум със STARTERAs – Гибел мисля , че беше преди, а сега римува под псевдонима Деян Маразов. Той е много брутален. Ако наистина човек е много закоравял хип хоп фен, да чака албума на Деян Маразов, целия продуциран от STARTERAs. Аз много горещо го препоръчвам. И естествено препоръчвам на всички да слушат So called crew, щот тва си е моята група и ние сме много добри, хаха.

Какво би изкрещял силно, ако имаше високоговорител?


Бих крещял: НЕ СТОЙТЕ ОГРАНИЧЕНИ.

Много специални благодарности на фотографа - Владислава Попова и Hidden Gem Factory!!!

Stay tuned
dEsi!!!

Unknown

If you wanna DJ, if you wanna RAP, if you wanna DANCE, if you wanna do GRAFF, if you wanna do any ART do it for yourself, don't do it for anyone else because at the end that's the most important thing!!! Caleaf Sellers

2 коментара: