„Първият учебен“ от Алекси Иванов

Имате ли няколко откраднати минути? Хайде да ги вложим в спомени – онези от първия учебен ден. Не, няма да пиша за учителката, чиято снимка обиколи не една или две стени във Facebook и събра 330 000 харесвания за отрицателно време (впрочем подкрепям младите и добре изглеждащи български учители).


















Ще ви занимая със спомените на един стрийт артист за училищните дни, когато по дъските се пишеше все още с тебешир, а учениците си разменяха въпроси и отговори в „Лексикон“. Поводът за срещата ми с Алекси и връщането назад във времето бе изложбата, която той откри в „Dada Cultural bar” вчера. Тематиката й – „Първият учебен“ ме хвръли в дълбоки размисли за моя „Първи учебен“, когато ме изтипосаха пред бъдещите ми съученици да рецитирам стихче за букварчето и още на крехката възраст от седем години се сблъсках с предсценичната треска и мисълта „Ами сега какво ще правя!“. Кулминацията на моята изява настъпи в момента, в който забравих няколко реда от така добре заученото стихотворение и крокодилски сълзи се опитваха да избият на иначе усмихнатото ми лице. Нямаше време за циврене, всички погледи бяха вперени в мен, а аз, видиш ли, се чудех как да продължа. Преглътнах и прескочих един куплет. Слава богу, накрая всички ръкопляскаха, а аз с дълбока въздишка се скрих и се успокоих, че първото препятствие в живота ми е вече минало.



















Тези и още много други сладки спомени нахлуха в съзнанието ми, докато разглеждах симпатичните характерчета на Алекси. Хората, които бяха дошли да уважат откриването на изложбата, очевидно също много се забавляваха и то не с какво да е, а с личния „АЛЕКСИкон“ на артиста. Бяхме забравили какво е да споделяш себе си с другите, пишейки по първолашки простичко с чертички и ченгелчета. Алекси се беше погрижил лексиконът да има автентичен вид, а всички, които го попълваха всячески се стараеха да подражават на краснописа на първолака.




















Освен към забавленията на учениците от едно време, Алекси бе решил да насочи вниманието ни и към неговата нова инициатива „Осинови пепелник“. Каузата, за която стрийт артистът не е преставал да се бори, е свързана с нехайството на много българи към средата, в която живеем. С надеждата, че би могъл да превъзпита или поне да се опита да промени мърлявщината, Алекси решава да направи пепелници от стари флакони (спрейове с боя), които да постави на най-пострадалите от синдрома „Хвърлям фасове, където ми падне“ места в родния му град Варна и периодично да се грижи пепелниците да бъдат почиствани. Сега той е решил, че може да зарази и други инициативни и отговорни хора да направят същото и за своя град. Ето защо беше взел със себе си една дузина пепелници, които чакаха своите осиновители.












Ако искате да се включите в инициативата и заедно да преборим мизерията около себе си, влезте на https://www.facebook.com/events/631208846962814/ и дайте своя принос, като направите собствен пепелник и започнете да го обгрижвате. Споделете и с приятелите си, за да докажем, че мърлявщината не е по-голяма от нас!

А в случай, че искате да попълните лексикона на Алекси, да разгледате изложбата на първокласника и да подкрепите българското стрийт изкуство, като си закупите някое от платната на справедлива цена, Dada Cultural Bar ви очаква до 22 октомври! J


Stay tuned!!!

dEsi

Unknown

If you wanna DJ, if you wanna RAP, if you wanna DANCE, if you wanna do GRAFF, if you wanna do any ART do it for yourself, don't do it for anyone else because at the end that's the most important thing!!! Caleaf Sellers

0 коментара: